KÄVIN KIRJASTOSSA ja luin Soundi-lehteä. Sen parissa kului mukavat 20 min. ja sen jälkeen vielä tutustuin Soundi-lehden soittolistaan, joka vaihtuu viikottain ja joka on Spotifyssa. Luin lehteä aivan eri silmällä nyt, kun olen opiskellut journalismia Haaga-Helian avoimessa AMK:ssa. Ennen lehtien teksti oli melkein kuin ehdotona jumalan sanaa, mutta nyt näen tekoprosessin ja huomioin sen, että lehtien teksi on aika pitkälle subjektiivista, varsinkin kun puhutaan musiikista, joka on taidetta, vaikka onkin populaarimusiikkia. 

Viime aikojen ehdoton ykkönen minulle on ollut Suistamon sähkö.https://www.youtube.com/watch?v=bDyrDoq_hcU Tämä kappale ´Kuka uskaltaa ajaa Jyskyjärven kautta´ on aivan mieletön.  Musiikkivideo on kuvattu rajantakaisessa Karjalassa ja Suistamon sähköllä on todella hyvä meno päällä. Sanat ovat vähän kuin päiväkirjaa ja matkakertomusta kuuntelisi. Minulle ainakin tulee olo, että tahtoisin päästä käymään tuolla Karjalassa. 

Venäjä on tehnyt sinne paikan, jonka nimi on ´Kalevala´. Se on siellä, missä ennen oli Uhtua. Tämä on Keski-Kuittijärven rannalla. Kalevalaan painottunut ´Juminkeko´ säätiö sijaitsee Kuhmossa. Se on 50 km sieltä, mistä olen kotoisin Pohjois-Karjalassa, mutta en ole koskaan käynyt siellä, vaikka perheeni juuret ovat juuri siinä kaupungissa eikä siinä, johon synnyin ja jossa elin 15 vuotta. Kun olin 15-vuotias, muutin taidelukioon Savoon ja tämä koulu oli keskittynyt nimenomaan musiikkiin. Minulle oikea paikka olisi ollut ilmaisutaitolukio. Vasta nyt, kun olen jo melkein 50-vuotias, tajuan miten paljon kuitenkin musiikista ymmärrän. Korvani ovat avautuneet. Lukiossa olin lahjakkaiden nuorten kanssa samalla luokalla - ja he lähtivät opiskelemaan Sibelius Akatemiaan, heistä tuli ammattilaisia. Minä päädyin pitämään musiikkiblogia oman makuni mukaan.